Dnešní kulatá a půlkulatá výročí

pondělí 7. prosinec 2009 10:00

►1944 – Vznikla Mezinárodní organizace pro civilní letectví.(65)
►1959 – narodila se herečka Jitka Asterová. (50)
►1964 – narodila se, houslistka Kateřina Štruncová. (45)
►1984 – polský automobilový závodník Robert Kubica. (25)
►2004 – zemřela zpěvačka Zuzana Navarová. (5)
►Dnes je také Mezinárodní den civilního letectví


12-7-klement.jpg

« » ☼ « » ☼ « » ☼ « » ☼ « »
Mezinárodní organizace pro civilní letectví
ICAO - International Civil Aviation Organization vznikla 12-7--ICAO.pngChicagskou úmluvou ze dne 7. prosince 1944, kterou podepsalo 52 států, mezi nimi také Československo (vyhlášena jako č. 147/1947 Sb.). Dohoda nabyla právní moci ke dni 4. dubna 1947 po ratifikaci polovinou členů a uložením ve Vládním archivu USA ve Washingtonu, D.C. V říjnu téhož roku se ICAO stala specializovanou organizací Spojených národů.
Cílem ICAO, definovaným v Chicagské dohodě, je rozvoj mezinárodního civilního letectví bezpečným a spořádaným způsobem tak, aby mezinárodní doprava byla založena na rovnosti příležitostí a mohla fungovat spolehlivě a ekonomicky. ICAO zdůrazňuje ve svých dokumentech „bezpečnost a plynulost civilního letectví“. Má vazbu na státní úřady členských zemí, na jejich příslušná ministerstva a příslušné letecké úřady. Valná shromáždění ICAO s rozvojem letecké a komunikační techniky a s nárůstem objemu letecké přepravy osob neustále modernizuje letiště a letištní zabezpečovací zařízení ke zvýšení bezpečnosti leteckého provozu. Regionální úřady ICAO spolu s OSN a členskými státy ICAO pomáhají chudým zemím ve výstavbě nových řízených letišť, vyhovujících normám ICAO.
Mezi nejdůležitější standardy definované touto organizací patří především jednoznačné kódy letišť, leteckých dopravců a typů letadel, které se používají v oficiálních dokumentech a komunikaci.
Dále ICAO sjednotila používání stanovených řízených i neřízených vzdušných prostorů ve třídách označených A až G. Většina vzdušných prostorů, A až E, jsou řízené prostory, určené především pro řízené lety podle přístrojů (IFR).
Jitka Asterová
Narodila se v Praze 7. prosinec 1959. V dětství se velmi 12-7-asterova.jpgintenzivně věnovala gymnastice a hlavně krasobruslení - byla členkou Dětské lední revue. Hereckou průpravu získala na Lidové konzervatoři a v amatérském divadelním souboru. Po absolvovaní DAMU v roce 1985 hostovala v Činoherním klubu, v Hudebním divadle v Karlíně a v Divadle Ungelt v Praze. Představuje typ dynamické, všestranné herečky s výrazným komediálním talentem. Z divadelních rolí: Brook Ashtonová (Michael Frayn, Bez roucha), Jenny (Václav Havel Žebrácká opera), Líza (Bohumil Hrabal Obsluhoval jsem anglického krále), Izabela Pellegrino (A. Guelma Jean a já).
Od počátku 80. let se objevuje ve filmových rolích krasavic s problematickou morálkou, milenek nebo manželek starších mužů v komediích - Samorost(1983), Cesta kolem mé hlavy (1984), Vesničko má středisková(1985) a Smích se lepí na paty(1986) i v dramatických příbězích - Vinobraní(1982) a Postoj (1988).
Ženy, zrazované svými nejbližšími, ztvárnila ve filmech Čas sluhů (1989) a Corpus delicti(1991). Úlohu znuděné vnitrácké paničky a hotelové zpěvačky dostala i ve filmovém muzikálu Šakalí léta (1993).
Příležitostně hraje i v televizi, např. v seriálech Když se slunci nedaří (1995), Kde padají hvězdy (1995) a Hotel Herbich (1999). S vlastním pořadem o sexu vystupuje jako moderátorka v rozhlase.
Kateřina Štruncová
Narodila se 7. prosince 1964 v Brně. V letech 1980-86 studovala 12-7-struncova-1.jpgna Státní konzervatoři v Brně. V letech 1985-89 působila ve Státním divadle v Brně a externě v Divadle Husa na Provázku. Od roku 1989 je členkou Státní filharmonie Brno a mimo to účinkuje také se soubory BROLN, Cimbal Classic, Javory (koncerty a nahrávání).


Robert Kubica
Prvním polský pilot Formule 1 se narodil 7. prosince 1984 v 12-7-kubica.jpgKrakově. Svou lásku k autům projevil poprvé ve čtyřech letech, když uviděl malý off-road. Po dlouhých debatách s rodiči, mu otec koupil malou motokáru a on strávil mnoho hodin řízením okolo plastových lahví. Když byl starší, usoudil, že už to chce něco lepšího a tak mu jeho otec koupil opravdovou motokáru. Protože mu ještě nebylo deset let, byl příliš mladý na to, aby startoval na Polském šampionátu motokár. Když vstoupil do šampionátu, získal za tři roky šest titulů. Po třetí sezóně se rozhodl zkusit štěstí v Itálii. a v roce 1998 vyhrál, jako první cizinec v historii, Mezinárodní Italský Motokárový šampionát, Také získall druhou pozici v Evropském motokárovém šampionátu a vyhrál Monacký motokárový pohár, který se odehrával na části trati, na které závodí F1. O rok později obhájil svůj titul v Itálii a též absolvoval Mezinárodní Německý motokárový šampionát. V témže roce opět vyhrál Monacký motokárový pohár, Margutti Trophy a závod Elf Masters. V roce 2000, v poslední sezóně v motokárách, obsadil čtvrtá místa jak v Evropském, tak Světovém šampionátu motokár.
Svou profesionální kariéru odstartoval v roce 2000 jako testovací jezdec ve voze ze série Formule Renault. V následujícím roce ale už naplno závodil a ve své první sezóně ve Formuli Renault si vyjel pole position. V roce 2002 už vyhrál čtyři závody a skončil v sérii Formule Renault 2000 celkově na druhém místě. Také byl sedmý ve Formuli Renault Eurocup. Na konci roku si ještě zajel závod Brazilské Formule Renault 2000 na okruhu Interlagos. Tento závod pro něj znamenal jednoznačné vítězství.
Po působení v sériích Formule Renault se přesunul do Evropské série Formule 3. Tento krok dál byl narušen dopravní nehodou, při které si zlomil ruku. Ale on se nevzdal a nastoupil do závodu s 18 titanovými šrouby a závod na Norisringu vyhrál. Celkově skončil na 12. místě. Na konci roku ještě vyhrál pouliční závod na Sardinii a skončil pátý v závodech v Koreji a na Macau. Ve své druhé sezóně v Evropské sérii Formule 3 skončil s továrním týmem Mercedes na sedmém místě. V listopadu 2004 zaznamenal pole position v Grand Prix Macau F3, kde zajel rekord okruhu, přesto to stačilo jen na 2. místo. V roce 2005 vyhrál Světovou sérii Renault s týmem Epsilon Euskadi, což mu zajistilo testování ve Formuli 1 za tým Renault.
V roce 2006 se stal oficiálním testovacím a třetím jezdcem u týmu BMW Sauber. Díky velice dobrým výsledkům v pátečních trénincích a soukromých testech si vysloužil slova Maria Theissena, manažera BMW Sauber, který prohlásil, že by se mohl stát prvním Polákem ve Formuli 1 v roce 2007. V srpnu 2006 si Jacques Villeneuve, dosavadní jezdec BMW Sauber, stěžoval na silné bolesti hlavy po havárii během Grand Prix Německa. Jacques chtěl sice závodit, tým mu to ale nepovolil a pro Grand Prix Maďarska ho měl nahradit Robert Kubica. V kvalifikaci si hned vyjel 9. místo a porazil tak týmového kolegu, Nicka Heidfelda. V závodě dojel sedmý, nicméně byl po závodě diskvalifikován za příliš malou váhu vozu. Poté Villeneuve z týmu BMW odešel a Kubica tak měl zůstat do konce sezóny a nejspíš i na sezónu příští. To první bylo také záhy potvrzeno.
Během Grand Prix Kanady 2007 měl ošklivou havárii ve 27. kole, kdy se dostal mimo trať po srážce s Jarnem Trullim. Na trávě najel na hrbol, což vyhodilo jeho předek monopostu do vzduchu, a tím bylo znemožněno jakékoli brzdění nebo ovládání vozu. Rychlost v době nárazu do bariéry byla 300,13 km/h a přetížení dokonce 28G. Po závodě bylo vyzkoumáno, že během havárie působilo na něj dokonce až 75G. Auto se po nárazu roztočilo a přeletělo zpátky přes trať, kde narazilo do druhé bariéry a následně převrátilo na bok. Na trať vyjel safety car a on byl během vyproštěn z vozu a převezen do zdravotnického centra u okruhu, kde lékaři označili jeho stav za „stabilní“ a byl převezen do nemocnice, kde se zjistilo, že má lehký otřes mozku a vykloubený kotník. Po zmeškání jednoho závodu opět usedl do kokpitu a ve Francii dojel čtvrtý.
Sezóna 2008 se Kubicovi náramně vydařila. Několikrát se postavil na stupně vítězů a při Grand Prix Kanady, rok po hrůzné havárii, dokonce vyhrál. Celou sezónu zakončil na celkovém 4. místě, se 75 body. Letošnáí sezóna už mu tak pěkné výsledky nepřinesla.
Zuzana Navarová
Celým jménem Zuzana Navarová de Tejada se narodila 18. 12-7-navarova-3.jpgčervna 1959 v Hradec Králové. Vystudovala španělštinu a češtinu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Od roku 1980 zpívala se skupinou Nerez, její první sólové album vzniklo v roce 1992. V roce 1994 nahrála album s kapelou Tres a v následujících letech dalších pět alb se skupinou Koa. Skládala také hudbu k divadelním představením. Byla producentkou (Věra Bílá, Rom - Pop, Kale) a objevila zpěvačku Radůzu. Od začátku 90. let stála v čele Nadace Život umělce. Dlouho pobývala na Kubě, kde potkala svého manžela Luíse. Kubánská hudba inspirovala její vlastní skladby. Zemřela ve věku 45 let 7. prosince 2004 na rakovinu.
« » ☼ « » ☼ « » ☼ « » ☼ « »
Pokud máte zájem o podrobnější informace, potom navštivte webové stránky, ze kterých jsem čerpal:
Mezinárodní organizace pro civilní letectví
[1] Wikipedia 
Jitka Asterová
[1] Wikipedia 
[2] Filmová databáze 
Kateřina Štruncová
[1] Cimbal Classic 
[2] Javory 
Robert Kubica
[1] Wikipedia 
[2] Osobní stránky 
Zuzana Navarová
[1] Wikipedia 
[2] Osobní stránky http://navarova.cz/
« » ☼ « » ☼ « » ☼ « » ☼ « »
Zbytek stránky je určen především pro náhodné čtenáře
« » ☼ « » ☼ « » ☼ « » ☼ « »
Nezapomeňte také navštívit tyto stránky
-Nase-hospoda.jpg
147h-TOP-09-001.jpg 100v-tvpds.jpg 100v-csdd-proti-vam.jpg
stačí kliknout na každý z obrázků
« » ☼ « » ☼ « » ☼ « » ☼ « »
Vážení čtenáři,
pokud ode mne budete požadovat odpověď, potom uveďte svoji mailovou adresu a já Vám milerád odpovím. A to i v případě, že s mými názory nesouhlasíte. V diskusi neodpovídám, protože se do vzájemného povídání zaplete někdo jiný a zavede je úplně jiným směrem. Rád diskutuji, nebo polemizuji, říkejte tomu, jak chcete, ale nemám rád, když do diskuse mluví někdo další. Kromě toho 1000 znaků nutí velmi často ke zkratkovitému vyjádření a dochází tak ke zkreslení myšlenek a zbytečným omylům. Také mi můžete napsat na moji mailovou adresu, nebo mi poslat vzkaz. Pokud budete posílat vzkaz, potom také uveďte, kterého článku se týká, protože bigbloger mi to neoznámí. U diskusních příspěvků bez mailové adresy předpokládám, že není požadováno moje vyjádření. Věřím, že mě pochopíte a nebudete se na mne zlobit. Jsem už starší člověk a tak musím nad každou odpovědí déle a hlavně v klidu přemýšlet.
Upozornění:
Pokud si nevíte rady s vkládáním obrázků, videí a odkazů do blogu, tak malý návod najdete zde a pokud si nevíte rady s tím co a jak psát na svůj blog, potom si přečtěte 5 tipů pro psaní blogu.
Prosba:
Na závěr vás prosím, pokud se do mne někdo v diskusi pustí, nehajte mne - prostě na takové výlevy nereagujte. Jsou totiž lidé, kteří se domnívají, že jim pod jiným jménem nadávám. Pokud to bude opravdu potřeba, dokážu se obhájit sám.
Jiří Krejčí

Žádný diskusní příspěvek dosud nebyl vložen.

Jiří Krejčí

Jiří Krejčí

Psát mnoho nebudu. Snad sem tam napíši něco o vlastních zkušenostech, či nějakou vzpomínku z mládí. Převážně budu uveřejňovat fotografie z mého belhání, abych nezavdal příčinu ke zbytečnému napadání některými diskutéry.

Jsem starší více než čtyři pětiny století. Od roku 2006 jsem se až do letošního jara pohyboval pomocí dvou francouzských berlí. Nyní používám "belhátko", na které se dá v případě potřeby posadit. Volný čas, kterého mi po úmrtí manželky v roce 2010 mnoho nezbývá, trávím, pokud to počasí dovolí, belháním po městě. Pokud mi ještě nějaký zbude, tak u počítače nebo, je-li něco opravdu k dívání, u TV. Také nepohrdnu pěknou knihou nebo hudbou z rozhlasu.

REPUTACE AUTORA:
0,00